Σάββατο 24 Νοεμβρίου 2012

Ιερή στροφή προς Αριστερά - Ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος «ανοίγει» και στηρίζει τον διάλογο

Δεν πιστεύω ότι το δημοσίευμα είναι προβοκατόρικο. Το γεγονός ότι δημοσιεύεται στο ΒΗΜΑ με κάνει λίγο διστακτικό αλλά νομίζω ότι οι περισσότερες πληροφορίες που αναφέρονται είναι ακριβείς. Τι λέει το δημοσίευμα; Λέει ότι ο  Ιερώνυμος κάλεσε τόσο τον Τσίπρα όσο και τον Κουβέλη και την...
Παπαρήγα στο θεολογικό συνέδριο που θα γίνει στις αρχές του 2013.
Τι άραγε μπορεί να σημαίνει αυτό; Εκτός του ανοίγματος της εκκλησίας στους πολίτες η πιθανή παρουσία του Τσίπρα και του Κουβέλη στο συνέδριο τι μήνυμα θα δώσει; Ενδεχόμενη παρουσία της Παπαρήγα τι μπορεί να σημαίνει για το ΚΚΕ;

Διαβάστε το ρεπορτάζ της εφημερίδας:

«Ανοιγμα» προς τα αριστερά επιχειρεί η Εκκλησία της Ελλάδος, στηρίζοντας την έναρξη ενός θεολογικού διαλόγου τον οποίο θα χαιρετίσουν ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος και μέλη της Ιεράς Συνόδου. Ο διάλογος, που θα πραγματοποιηθεί έπειτα από πρωτοβουλία του Τμήματος Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, αναμένεται να διεξαχθεί στις αρχές του 2013 και έχουν δηλώσει ότι θα συμμετάσχουν από την πλευρά της Εκκλησίας ο Αρχιεπίσκοπος και πέντε μητροπολίτες. Από την πλευρά της Αριστεράς έχουν προσκληθεί οι πρόεδροι του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αλ. Τσίπρας και της ΔΗΜΑΡ κ. Φ. Κουβέλης, καθώς και η γενική γραμματέας του ΚΚΕ κυρία Αλέκα Παπαρήγα.
Θέματα όπως η εκκλησιαστική περιουσία, η μισθοδοσία των κληρικών, τα θρησκευτικά σύμβολα στους δημόσιους χώρους, η θρησκευτική εκπαίδευση στο δημόσιο σχολείο, τα οποία έχουν αποτελέσει αιτία αντιπαραθέσεων μεταξύ της Ιεραρχίας της Εκκλησίας και των κομμάτων της Αριστεράς, αναμένεται να τεθούν επί τάπητος στο διήμερο συνέδριο με κύριο θέμα «Εκκλησία και Αριστερά».

«Βασιλεία του Θεού» και λαϊκή εξουσία
Ταυτόχρονα οι συμμετέχοντες θα πρέπει να απαντήσουν και σε ζητήματα που επί σχεδόν δύο αιώνες αποτελούν αιτίες σφοδρών διενέξεων μεταξύ Εκκλησίας και Αριστεράς, όπως: «Η "Βασιλεία του Θεού" και η λαϊκή εξουσία. Οι παράλληλες πορείες Εκκλησίας και Αριστεράς στον 20ό και 21ο αιώνα, καθώς και ο σύγχρονος λόγος της Εκκλησίας και της Αριστεράς. Από τη συγκρουσιακή στη συνεργατική ρητορική».
Η διοργάνωση του συνεδρίου έχει προκαλέσει αίσθηση, καθώς η Ορθόδοξη Εκκλησία υπέστη, όπως σημειώνουν κληρικοί, μεγάλες καταστροφές και δεινά στις περιοχές όπου κυριάρχησε ο υπαρκτός σοσιαλισμός, όπως η ΕΣΣΔ και η Αλβανία. Χιλιάδες ναοί καταστράφηκαν, κληρικοί και πιστοί οδηγήθηκαν στην εξορία και μαρτύρησαν στις περιοχές όπου κυριάρχησε η αθεΐα. Στον ελλαδικό χώρο δεν ήταν λίγες οι φορές από την εποχή του εμφυλίου πολέμου που Εκκλησία και Αριστερά βρέθηκαν σε αντίπαλα χαρακώματα, γι' αυτό και το συνέδριο αναμένεται με ενδιαφέρον, καθώς για πρώτη φορά τις τελευταίες δεκαετίας επιχειρείται μια τέτοιου είδους προσέγγιση.
Θα συζητηθούν όμως και ζητήματα που ενώνουν τις δύο πλευρές, όπως η φιλανθρωπία και η μετανάστευση.

Μητροπολίτες με επιχειρήματα
Πέντε μητροπολίτες, οι Σιατίστης κ. Παύλος, Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος, Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, Γόρτυνος κ. Ιερεμίας και Αλεξανδρουπόλεως κ. Ανθιμος, ανέλαβαν να παρουσιάσουν τις απόψεις της Εκκλησίας και τις θέσεις της σε μια περίοδο όπου οι αντεγκλήσεις ιεραρχών με στελέχη της ΔΗΜΑΡ και του ΣΥΡΙΖΑ έχουν λάβει διαστάσεις, καθώς πολλοί βουλευτές διεκδικούν την κατάργηση της μισθοδοσίας των κληρικών από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Γνωστοί θεολόγοι πανεπιστημιακοί, όπως ο Μητροπολίτης Αρκαλοχωρίου κ. Ανδρέας και οι κκ. Μιλτιάδης Κωνσταντίνου και Παναγιώτης Υφαντής, θα μιλήσουν για τη σύγχρονη θεολογική θεώρηση. Και στόχος τους, όπως επισημαίνουν, δεν είναι η επανάληψη ενός θεωρητικού διαλόγου για τον χριστιανισμό και τον μαρξισμό, ο οποίος διεξήχθη τη δεκαετία του '60 στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης και στην Ελλάδα τη δεκαετία του '80, αλλά η ενασχόληση με τα πρακτικά σημερινά ζητήματα όπως αυτά διαμορφώνονται στη μεταμαρξιστική εποχή.
Από την άλλη πλευρά, τα κόμματα της Αριστεράς έχουν δηλώσει στους διοργανωτές της προσπάθειας ότι θα συμμετάσχουν με τους επικεφαλής τους, εφόσον τα προγράμματά τους το επιτρέπουν, αλλά και τους εκπροσώπους τους.
ΤΟ ΒΗΜΑ


Δεν υπάρχουν σχόλια: