Κυριακή 7 Αυγούστου 2011

ΤΑΞΙΔΕΨΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΑΛΚΙΔΑ ΣΤΗΝ ΠΥΛΟ ΜΕ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΣΑ ΠΟΥΘΕΝΑ ΔΙΟΔΙΑ

Ξεκινησα απο την Χαλκιδα να ταξιδεψω μεχρι την Πυλο, απο οπου καταγομαι. Ημουν προβληματισμενος απο τις προηγουμενες μερες τι θα κανω με τα διοδια. Αυτο για δυο λογους: απο την μια τα οικονομικα μου ειναι χαλια ιδιαιτερα τωρα τελευταια, μιας και η ακριβεια αφενος και η μειωση του μισθου μου απο την αλλη εχει κανει την κατασταση οριακα αφορητη.Ο δευτερος λογος, οτι αισθανομαι μελος του κινηματος ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ και η συνειδηση μου δεν μου επετρεπε να κανω το κοροϊδο σε οτι γινεται γυρω μου. Βεβαια η παρουσια μου ειναι περιστασιακη οποτε μπορω, μιας και η δουλεια μου δεν μου επιτρεπει να ειμαι παντα παρων σε ολες τις δρασεις. Παρολα αυτα παρα πολλοι φιλοι μου εχουν τις ιδιες αποψεις με εμενα, οτι δηλαδη ολα τα κοινωνικα...αγαθα (δρομοι, συγκοινωνιες, νοσοκομεια, παιδεια, παραλιες, φως, νερο, ο αερας που αναπνεουμε κλπ) πρεπει να ειναι ελευθερα και δωρεαν. Μενω και δουλευω στην Αθηνα αλλα η κοπελα μου ειναι απο την Ευβοια. Ξεκινησαμε λοιπον για το πρωτο μας μεγαλο ταξιδι, μετα την καταπτυστη φωτογραφικη ντροπολογια Ρεππα που εγινε μονο και μονο για τα συμφεροντα των μεγαλοεργολαβων και των πολυεθνικων των διοδιων.
Αποφασισα οπου μπορω να μην πληρωνω. Φρεσκαρισα λιγο τις γνωσεις μου μπαινοντας στο μπλογκ των Επιτροπων αγωνα "Δεν πληρωνω" στο γνωστο πια www.oxidiodia.gr
Τα πρωτα διοδια που συναντησα ηταν στις Αφιδνες. Εκει με μεγαλη μου χαρα ακουσα τις σειρηνες (δειγμα οτι καποιος δεν πληρωνει) να χτυπανε συνεχως. Ηταν παρα πολλοι αυτοι που περνουσαν και δεν πληρωναν. Οσο περιμενα στην ουρα ακουσα τουλαχιστον δεκα φορες τον γνωριμο ηχο (εντεκα με την δικια μου). Περασα κολλητα πισω απο εναν αλλο που πληρωσε. Αστυνομια υπηρχε στο αντιθετο ρευμα προς Λαμια. Δεν ειναι δυνατο να αστυνομευονται ολα τα διοδια στις Αφιδνες ακομα και με 10 περιπολικα γιατι ειναι πολυ μεγαλα. Τα επομενα διοδια ηταν στην Αττικη οδο στον κομβο Μεταμορφωσης. Περασα ανοιγοντας την μπαρα μιας και δεν υπηρχαν πουθενα περιπολικα. Στην Ελευσινα δεν ειχε καλη ορατοτητα. Το ρισκαρισα περνωντας πισω απο καποιον αλλο απο τα μεσαια εκδοτηρια. Δεν συνεβη τιποτα. Στα επομενα διοδια επι Πελοποννησιακου εδαφους στο Σπαθοβουνι περασα προσεχτικα ανοιγοντας την μπαρα με το παρμπριζ μεσα απο το αυτοκινητο (δεν υπηρχε αστυνομια- ηταν μεσημερι περιπου 3 η ωρα). Στην Νεστανη υπηρχε μπλοκο της αστυνομιας απο την απεναντι πλευρα προς Κορινθο. Ηταν απασχολημενοι με καποια φορτηγα.Το ρισκαρισα και περασα χωρις προβλημα. Στην Ασεα κολλησα πισω απο καποιον αλλο, περιμενοντας να πληρωσει και να περασω μαζι του. Δυστυχως "ατυχησα": Επεσα σε συναγωνιστη .Κατεβηκε, ανοιξε την μπαρα και περασαμε και οι δυο. Οι κορνες ,οι σφιγμενες γροθιες αλληλεγγυης και χαιρετισμου ακολουθησαν το θριαμβευτικο περασμα και των δυο μας, απο το χαρατσοεισπρακτικο κρεββατι του Προκρουστη.
Στην επιστροφη μετα απο 5 μερες παλι εφθασα μεχρι Χαλκιδα μην πληρωνοντας πουθενα διοδια.
Εντυπωσεις και αισθηματα:
Ο κοσμος που περνα τα διοδια και δεν πληρωνει ειναι κυριως ο πιο συνειδητοποιημενος και αποφασισμενος να διεκδικησει τα δικαιωματα του και το κανει σαν μια πολιτικη πραξη ανυπακοης σε ενα αδικο κρατος με γελοιους νομους, οπως τον νομο του Ρεππα ή το να πληρωνεις ακομη για τον εξοργιστικα επικινδυνο δρομο καρμανιολα Κορινθου- Πατρας.
Η βενζινη πανακριβη, κανει νεον κοσμο να μπαινει στο χορό του Δεν πληρωνω απο αναγκη αφου πια πολλοι δεν εχουν να πληρωσουν. Η επαρχια γενικα ερημη μιας και πολλοι δεν κατεβηκαν ουτε στα χωρια τους λογω ελλειψης χρηματων. Τα εμπορικα αδεια, το ιδιο και τα καφενεια, μπαρ και ταβερνες. Ο κοσμος στην επαρχια μουδιασμενος, εξοργισμενος αλλα σε μεγαλο βαθμο δεν ξερει ακομα τι να κανει. Με οσους μιλουσα για το ΚΙΝΗΜΑ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ, ολοι το ηξεραν και χαιροντουσαν που βρισκονται ανθρωποι και διεκδικουν στους δρομους τα δικαιωματα τους. Ακομη περισσοτερο , οταν ακουγαν οτι δεν βρισκονται καποια κομματικα καπελα στο κινημα ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ. Για τα κινηματα των πλατειων τα μερη που επισκεφθηκα στην Νοτιοδυτικη Μεσσηνια τα ειχαν παρακολουθησει απο την πλατεια στο Συνταγμα και καποιοι ειχαν ακουσει για την Καλαματα. Ολοι διψουσαν να μαθουν και να ξεσηκωθουν αλλα περιμενουν καποιους να μπουν μπροστα. Για τα κομματα ολοι ειχαν την χειροτερη ιδεα. Γενικα η επαρχια, τουλαχιστον εκει που πηγα, μου θυμιζε ηρεμια πριν την καταιγιδα.
Γυριζοντας απο τις μικρες, λογω ελλειψης χρηματων, διακοπες μου διαπιστωσα οτι εχουμε πολυ δρομο μπροστα μας, οτι το κινημα ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ ειναι γνωστο σε παρα πολυ κοσμο που το βλεπει με συμπαθεια και οτι περιμενουν να παιξει ενα σημαντικο ρολο εναντια στο τσουναμι που εχει ξεκινησει απο την κυβερνηση του μνημονιου σε βαρος του λαου. Οσο μπορω συναγωνιστες θα ειμαι μαζι σας πιο ενεργα.
Κ.Π.

Δεν υπάρχουν σχόλια: