Σάββατο 6 Αυγούστου 2011

Ο ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΞΗΓΕΙ ΓΙΑΤΙ ΕΞΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΕ ΣΕ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ

Δόθηκε χθες στη δημοσιότητα η επιστολή παραίτησης του μέχρι πρότινος αντιδημάρχου Καθαριότητας Στάθη Αβραμίδη, στην οποία μεταξύ άλλων αναδεικνύεται η διάσταση απόψεων μεταξύ αντιδημάρχου και δημάρχου Θεσσαλονίκης για τα μείζονα θέματα της καθαριότητας, ενώ δεν λείπουν οι αιχμές και η προσωπική κριτική προς τον Γιάννη Μπουτάρη.
Η επιστολή, η οποία αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του δήμου, καθώς ο ίδιος ο δήμαρχος είχε δεσμευτεί ότι θα δινόταν αυτούσια στη δημοσιότητα, αναφέρεται σε σχεδόν όλα τα κρίσιμα σημεία της συνεργασίας Αβραμίδη - Μπουτάρη, ενώ θίγει και ζητήματα αιχμής για...τη λειτουργία των υπηρεσιών καθαριότητας, η αποτελεσματικότητα των οποίων αφορά την καθημερινότητα της πόλης.
Ο Σ. Αβραμίδης ξεκαθαρίσει ότι ο δήμαρχος του ζήτησε να παραιτηθεί και σχολιάζει: “Ας δεχτώ ότι η διάσταση απόψεων και αντίληψης για τον τρόπο λειτουργίας της αντιδημαρχίας είναι η αιτία αυτής σας της πρόθεσης”. Αναφέρει ότι με την ανάληψη των καθηκόντων του ξεκίνησε μια προσπάθεια αναμόρφωσης της υπηρεσίας, που όμως συνάντησε και αντιμετώπισε πολλά προβλήματα χωρίς ουσιαστική στήριξη από τη διοίκηση.
“Δεχόμουν καθημερινά οξεία κριτική χωρίς την ουσιαστική στήριξη αναγκαζόμενος σχεδόν ταυτόχρονα να αντιμετωπίζω και να προσπαθώ να δίνω λύσεις σε προβλήματα που η αντιμετώπισή τους δεν ήταν στην αποκλειστική μου αρμοδιότητα”, αναφέρει και κάνει λόγο για “συνέχεια ανεξήγητων συμπεριφορών και πρακτικών απέναντί μου” και ανερμήνευτες κινήσεις, ενώ μιλά για διαρροή προσωπικών διαλόγων μεταξύ του ίδιου και του δημάρχου, που κατέληξε σε “ένα δημιουργούμενο φάσμα παραπληροφόρησης για το πρόσωπό μου και τη θητεία μου στη θέση του αντιδημάρχου”.
Πιο ειδικά για το θέμα της επισκευής των απορριμματοφόρων και της προμήθειας των ανταλλακτικών τονίζει ότι, ενώ υπήρξε απόφαση της εκτελεστικής επιτροπής του δήμου για απευθείας προμήθεια ανταλλακτικών, που επιτεύχθηκε με εκπτώσεις έως 80%, τελικά ματαιώθηκε, διότι “αποφασίσατε τελικά να πραγματοποιηθούν διαγωνισμοί, που έως σήμερα δεν είχαν αποτέλεσμα”.
Για τη λειτουργία της υπηρεσίας τόνισε ότι “η τοποθέτηση προϊσταμένων σε όλους τους τομείς, η μετακίνηση και οι αλλαγές στο προσωπικό ότι έγιναν με πρωτοβουλία και γνώση του κ. γενικού γραμματέα” ενώ για το θέμα των υπερωριών των εργαζομένων στην καθαριότητα γράφει ότι πέρα από κάποια λάθη στον υπολογισμό, που διορθώθηκαν, “πάγια θέση μου από τη στιγμή που ανέλαβα ήταν ότι οι εργαζόμενοι δικαιούνται να παίρνουν τις υπερωρίες”.
Τέλος τονίζει ότι “η λογική του υπερσυγκεντρωτισμού, των αναιτιολόγητων παρεμβάσεων και της απαξίωσης με συγκεκριμένες κινήσεις ενός έργου χωρίς την ολοκλήρωσή του, μιας συλλογικής εντέλει προσπάθειας, δεν βοηθάει κανέναν” και ότι η παραίτησή του “αποτελεί πειστήριο του ειλικρινούς ενδιαφέροντος του για την Θεσσαλονίκη μακριά από συσχετισμούς κομματικών σχεδιασμών”.


Δήμος: “Σε νέα βάση η καθαριότητα”

Η διοίκηση του δήμου σε ανακοίνωσή της σχετικά με τις εξελίξεις στην αντιδημαρχία Καθαριότητας υπερασπίζεται το παραγόμενο έργο τονίζοντας ότι “το πρώτο επτάμηνο της δράσης της έχει ήδη θέσει τις βάσεις για την αναβάθμιση και τη χρηστή διαχείριση στην υπηρεσία της καθαριότητας”. Όπως σημειώνεται, ο δήμος Θεσσαλονίκης από τον Ιανουάριο μέχρι σήμερα έχει προχωρήσει στις παρακάτω ενέργειες:

Yπέγραψε σύμβαση με την Ελληνική Εταιρεία Ανακύκλωσης και ανέπτυξε τον Ιούνιο στη 2η δημοτική κοινότητα την ανακύκλωση. Η ανάπτυξη της ανακύκλωσης στο σύνολο του δήμου Θεσσαλονίκης με 5.000 κάδους και 15 ειδικά οχήματα αποκομιδής αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2011.
Εξορθολόγισε το καθεστώς υπερωριακών και άλλων αμοιβών, επιτυγχάνοντας σημαντικές μειώσεις στο κόστος λειτουργίας της υπηρεσίας, αποκαθιστώντας και την ίση μεταχείριση του προσωπικού της.
Έθεσε τις βάσεις για τη σωστή και επαρκή προμήθεια και χρήση ανταλλακτικών του στόλου των απορριμματοφόρων μέσα από διαγωνισμούς που θα διασφαλίζουν την καλή ποιότητα με χαμηλό κόστος, αποφεύγοντας τις πρακτικές του παρελθόντος, που κόστιζαν αδρά στους δημότες, όπως οι απευθείας αναθέσεις.
Υπέβαλε πρόταση, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, για την ανανέωση του στόλου των απορριμματοφόρων εντός της επόμενης τριετίας με νέα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
Υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με τη ΔΕΠΑ για τη χρήση υγραερίου στον στόλο απορριμματοφόρων με δωρεάν μετατροπή των οχημάτων του δήμου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: