Τρίτη 4 Ιανουαρίου 2011

ΚΡΙΤΙΚΗ ΧΑΛΚΙΔΗ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ


Ο Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Δημοσίων Έργων της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτής Ημαθίας, κ. Μιχάλης Χαλκίδης, με αφορμή τον απολογισμό για το έτος 2010 του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων στον Τομέα των Δημοσίων Έργων, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Η μέχρι τώρα πορεία του κυβερνητικού έργου στον Τομέα των Υποδομών, σε συνδυασμό με τα πραγματικά δεδομένα στην κατασκευή των Δημοσίων Έργων, αποδεικνύουν τα ψέματα του ΠΑΣΟΚ για την ανάπτυξη της χώρας, καθώς και τον πλασματικό Προϋπολογισμό του 2010, που ψήφισε η κυβερνητική πλειοψηφία.
Υπενθυμίζουμε ότι η Ν.Δ. μέσω..
του ΥΠΕΧΩΔΕ, σε πεντέμισι χρόνια (2004-2009) μελέτησε και δημοπράτησε 302 κλασικά δημόσια έργα με προϋπολογισμό 9,4 δισ. €, στα οποία προστίθενται τα 6 μεγάλα έργα με σύμβαση Παραχώρησης (ΔΡΟΜΟΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ) με προϋπολογισμό 9,6 δισ. €. Δηλαδή, το μεγαλύτερο Πρόγραμμα έργων υποδομής που γνώρισε η χώρα με συνολικό προϋπολογισμό άνω των 19 δισ. €.

Τα πραγματικά στοιχεία απολογισμού του κυβερνητικού έργου, που δεν παρουσιάστηκαν φυσικά, αποδεικνύουν τα εξής εντυπωσιακά:
Ενώ στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 2010 προβλεπόταν ενίσχυση κατά 8,4% έναντι του 2009 (δηλαδή 10,3 δισ. ευρώ, έναντι 9,5 δισ. ευρώ) ουσιαστικά το 2010 περιορίσθηκε το ΠΔΕ κατά 1,8 δισ. ευρώ και οδηγείται κατά πάσα πιθανότητα, αφού δεν υπάρχουν ακόμη ακριβή στοιχεία, στα 8,5 δισ. ευρώ λόγω Μνημονίου και ανικανότητας εφαρμογής μίας άλλης πολιτικής. Κάτι που μάλιστα θα συνεχιστεί ετησίως μέχρι τo 2012. Δηλαδή λόγω μειωμένων εσόδων του κρατικού Προϋπολογισμού περικόπτουμε την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας.
Χαρακτηριστικό είναι ότι, από τα στοιχεία του ΣΑΤΕ (Συνδέσμου Ανωνύμων Τεχνικών Εταιρειών) δεν δημοπρατήθηκε κανένα έργο άνω των 100 εκατ. ευρώ το 2010.
Με την ανάληψη των καθηκόντων της Κυβέρνησης του ΠΑ.ΣΟ.Κ., ανακοινώθηκε (Υπουργός Δ. Ρέππας 16-12-2009) η αναστολή των διαδικασιών ορισμένων μεγάλων έργων που διακηρύχθηκαν από τη Ν.Δ., στα οποία περιλαμβάνονται:
- Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού,
- Η Γ’ Φάση του Λιμένα Ηγουμενίτσας
- Η Εξωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης και
- Το Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Κρήτης στο Καστέλι.

Για το Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Κρήτης στο Καστέλι έχουμε μία παγκόσμια πρωτοτυπία. Περιλαμβάνεται στον απολογισμό του 2010 το έργο και δηλώνεται η …1η Μαρτίου 2011 ως ημερομηνία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών, ενώ δεν έχει γίνει η νομότυπη προκήρυξή του και δεν μοιράζονται τα τεύχη δημοπράτησης από το Υπουργείο.

Ουσιαστικά, πλήρη ρυθμό εργοταξίων και ομαλή χρηματοδότηση, έχουμε μόνο σε δύο έργα με σύμβαση Παραχώρησης:
· ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΟΔΟΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ (ΚΟΡΙΝΘΟΣ ΤΡΙΠΟΛΗ- ΚΑΛΑΜΑΤΑ –ΣΠΑΡΤΗ)
· ΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΡΑΧΕΣ ΜΑΛΙΑΚΟΥ –ΤΕΜΠΗ- ΚΛΕΙΔΙ ΗΜΑΘΙΑΣ)

Ανεκτός ρυθμός, αλλά με προβλήματα κυρίως λόγω απαλλοτριώσεων διατηρείται σε ακόμη ένα έργο με σύμβαση Παραχώρησης:
· ΒΟΡΕΙΟΔΥΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ (ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΠΑΤΡΑ- ΠΥΡΓΟΣ –ΤΣΑΚΩΝΑ)

Ουσιαστικά όλα τα υπόλοιπα έργα καρκινοβατούν και το Υπουργείο παρατηρεί ως αμέτοχος θεατής το αυξανόμενο κύμα διαλύσεων των υπογεγραμμένων συμβάσεων με πιο πρόσφατες:
α) την 3η εργολαβία στον ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟ ΑΚΤΙΟ –ΑΜΒΡΑΚΙΑ, με προϋπολογισμό 39,4 εκατ. ευρώ (8/2010) και
β) τη διάλυση της σύμβασης για την Υποθαλάσσια Αρτηρία Θεσσαλονίκης, με προϋπολογισμό περίπου 500 εκατ. ευρώ, ενώ το Υπουργείο θα καταβάλει και αποζημίωση ύψους 68 εκατ. ευρώ στον ανάδοχο, χωρίς αυτός να έχει κατασκευάσει ούτε ένα μέτρο.
Το μόνο για το οποίο δεν αναφέρεται ούτε λέξη είναι οι πρωτοφανείς αυξήσεις των διοδίων που στερούνται κάθε λογικού επιχειρήματος. Και θα ήταν απλώς απαράδεκτες αν δεν υποδείκνυαν την ασυδοσία της κυβέρνησης. Υπενθυμίζουμε στον κ. Ρέππα τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης, την 17η Οκτωβρίου 2009, περί “μείωσης των διοδίων”, οι οποίες - όπως αποκαλύπτεται, για μια ακόμη φορά - ήταν ψέματα προς λαϊκή κατανάλωση.
Μέσα στο άκρως δυσμενές αυτό οικονομικό περιβάλλον, δεκάδες Ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες βρίσκονται αντιμέτωπες και με το πρόβλημα της αφερεγγυότητας του ευρύτερου δημόσιου τομέα, ο οποίος εκτιμάται ότι οφείλει, αυτήν τη στιγμή, περίπου 1,5 δισ. ευρώ για έργα που έχουν ήδη ολοκληρωθεί εδώ και αρκετό καιρό.
Και όμως! Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΜΕΔΙ περιδιαβαίνει την χώρα, εξαγγέλλοντας μεγάλα έργα δισ. ευρώ, ενώ στις εξαγγελίες στην ΔΕΘ στη Θεσσαλονίκη ανακοινώθηκαν στους εμβρόντητους πολίτες, όχι μία, αλλά δύο υποθαλάσσιες αρτηρίες και μία ζεύξη του Θερμαϊκού…
Οι πολίτες της χώρας, καθώς και οι Τεχνικοί φορείς, έχουν κορεστεί από εξαγγελίες και προτάσεις, τεκμηριωμένες ή μη, των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ. Αυτό που αποζητούν είναι απλό: Να κατασκευαστούν τα έργα υποδομών τα οποία ξεκίνησε, προγραμμάτισε και μελέτησε η ΝΔ και, αν είναι δυνατό, σε αυτά να προστεθούν και άλλα».

Δεν υπάρχουν σχόλια: