Πέμπτη 10 Απριλίου 2008

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΤΗΣ ΒΕΡΟΙΑΣ: ΜΕΤΡΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΝΑΚΟΥΦΙΣΗΣ;

Του Παν. Χατζησάββα*
Διαβάζοντας κανείς τα μέτρα για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος της Βέροιας τις ημέρες των γιορτών του Πάσχα που ανακοίνωσε ο Δήμος Βέροιας, μπορεί να κάνει τις εξής διαπιστώσεις:
α. Τα 4 από τα 8 μέτρα είναι αστυνομικής φύσεως.
β. Τα υπόλοιπα 4 με εξαίρεση τη συνάντηση για την αποκομιδή των σκουπιδιών – που δεν είναι στην ουσία της μέτρο – μόνο ως «ασπιρίνες» μπορούν να χαρακτηρισθούν.
Η πόλη μας και οι πολίτες της αγκομαχούν κάθε μέρα, δίχως φανάρια, με την παντελή απουσία τροχονόμων σε νευραλγικά σημεία (π.χ. πλατεία Ωρολογίου), με το σύνολο σχεδόν των δημόσιων υπηρεσιών να στοιβάζονται στο κέντρο της πόλης και με την έλλειψη Διοικητηρίου που θα στέγαζε όλες τις υπηρεσίες εκτός κέντρου. Αν σε όλα αυτά συνυπολογίσουμε και την απουσία κυκλοφοριακής αγωγής εύκολα κανείς αντιλαμβάνεται πως η ουσία και η δραστική αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης μας βρίσκεται σε άλλη κατεύθυνση από τα μέτρα που ανακοίνωσε ο Δήμος.
· Για παράδειγμα στην πλατεία Ωρολογίου που ανασκάπτεται υπάρχει πρόβλεψη για τη δημιουργία υπόγειου χώρου στάθμευσης;
·Ποιους περιφερειακούς χώρους στάθμευσης έχει δρομολογήσει η δημοτική αρχή;
· Σκοπεύει η δημοτική αρχή να διατηρήσει ως χώρο στάθμευσης των τουριστικών λεωφορείων την «ΕΛΗΑ», ένα χώρο που δεν ενδείκνυται και δημιουργεί κυκλοφοριακό έμφραγμα ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής;
· Τι σχεδιασμό έχει κάνει η δημοτική αρχή μακροπρόθεσμα, στην κατεύθυνση της οριστικής επίλυσης του κυκλοφοριακού προβλήματος;
Επιπροσθέτως θα έλεγα πως η τοποθέτηση των απαγορευτικών σημάτων στάθμευσης γίνεται για να παραμένουν οι δρόμοι άδειοι από σταθμευμένα αυτοκίνητα. Εφόσον αυτό δε συμβαίνει – γιατί είναι ανέφικτο λόγω αντικειμενικών συνθηκών – γιατί ο Δήμος κρατά ακόμα σε άτυπη ισχύ τα απαγορευτικά σήματα στάθμευσης σε συγκεκριμένες κεντρικές αρτηρίες (π.χ. Ανοίξεως) και δεν έχει προβεί ακόμα συνεργαζόμενος με την Τροχαία σε μια ορθολογική αφαίρεση και επανατοποθέτησή τους σε σημεία που να έχουν ουσιαστική ισχύ; Ώστε να γνωρίζει επακριβώς ο δημότης πού πραγματικά απαγορεύεται η στάθμευση και πού επιτρέπεται.
Μπορεί τα μέτρα που ανακοίνωσε η δημοτική αρχή να αφορούν μόνο το χρονικό διάστημα των γιορτών του Πάσχα, αλλά οι δημότες περιμένουν να ακούσουν μέτρα και κυρίων να δουν έργα που να χτυπούν το κυκλοφοριακό πρόβλημα στη ρίζα του και να εμπεριέχουν στο βαθμό του εφικτού και προβλέψεις για το μέλλον.
*Εκπαιδευτικός, Μέλος Ν.Ε. ΣΥΝ Ημαθίας

Δεν υπάρχουν σχόλια: